Monday, February 16, 2015

MY PART TIME JOB EXPERIENCE_ PIZZA HUT!



Assalamualaikummm ^^




Kawan-kawan cakap, di mana ada Rin, di situ ada Dyana.. 
Di mana Rin dan Dyana bergabung, datanglah kanak-kanak ribena..
*Dah macam pantun 3 kerat pulak* hahaha



Ditakdirkan kteorang collegemate, classmate, dapat pulak practical tempat sama (kebetulan tanpa dirancang), kerja part-time pun sama (yang ni dirancang)..
Haaaaa, nampak tak kite ni ditakdirkan hidup bersama-sama dan jadi bestwenn..??! 
hahahahahhh xD


Kteorang kerja kat Pizza Hut just only for 1 month & 2 days je.. 

Kenapa sekejap sangat??

Alhamdulillah.. Aku dengan Dyana dapat further studyyyy!! ^^
See! Kteorang ditakdirkan untuk bersama-sama lagi sekaliiii..! hahahahh..

*Mesti Dyana bosan tengok muka saya je kannn :P*


Pizza Hut :)


First sekali kteorang masuk, kteorang kena hafal nombor-nombor meja.. 
Aku tak suka hafal nombor meja ==


Lepas beberapa hari, baru kteorang belajar taking order & punch order.. 
Ambil masa jugak untuk kteorang hafal kat mana letaknya pizza topping/crust, baverages, dessert, semua tu dalam sistem..
Bila ingat balik saat-saat jahiliah aku tak tahu apa-apa, aku rasa macam nak berhenti keje jek..! haha
Tapi bila dah tahuuuuu, rasa happy & rasa macam, hemmmm asal laaaaaaa Ngok sangat aku tak tahu tekan benda alah ni dulu??! HAHAHAHA..


Sepanjang aku kerja kat sini, aku pernah rasa masuk opening sekali je.. Closing banyak kali lahh toksah cakap.. Aku suka kerja closing daripada opening sebab opening kte kena buat sengsorangg.. Tak best! 



Macam ni lah kerja closing..
After work done, we have a parrrrrrtyy! hahaha

Party makan-makan staff meal ehhh..
Aduihhh, rindu pulak aku nak kerja closing Pizza! :')



So..
Setelah aku compareKAN kerja kat b.a.c dengan pizza hut, baaaaanyak perbezaan dia.. 


Kat Brahim, kte kerja dalam building yang sangat besar.. Besar gile!
Pizza hut pulak dalam outlet yang kecil.. 
So, of course laa Brahim double lagi penat.. Tapi dua-dua tu best! *thumbs up* ^^,


So, our mission, me and Dyana accomplished! ^^
Akhirnya tercapai impian kteorang nak rasa kerja kat fast food.. cause some of our friends practical kat fast food.. So, kteorang dapat rasa dua-dua tempat.. Alhamdulillah :)


Now, aku dah tahu explain skit2 arah-arah kerjaya foodservice management.. ~
Bila orang dengar foodservice, orang mesti ingat kerja kat dapur jekk (chef)..
Kadang-kadang aku malas nak explain, aku a'ah kannnn je.. Even culinary yang kerjayanya pun lebih tepat ke arah chef tu pun ada je yang kerja office?? Hemmm.. Biaq pi laa hampa nak kata pa punn (to some yang kutuk kos kiteorang ni..)
Dulu aku pernah simpan cita-cita nak pakwe chef! hahahahahh xDD


Bagi aku, takde benda yang senang di dunia ni & tak semua orang expert in everything..  
Setiap kos ada kesusahan dan kesukarannya.. hemmm..




Then..





Exam.. Exam.. 




Time ni, semua staff pizza wajib ambil exam.. untuk dapatkan sijil pengendali makanan.. 
Yeyyyy, aku dah ambikk! :P




Aku dengan Dyana dah berapa juta kali dah dengar ceramah ni.. Amboiihhh, berjuta kauu.. Nampak nau nipuuu..  hahaha.. Sebenarnya kteorang bosan nak dengar banyak kali.. haha..
Tapi, kalau orang tanya kteorang balik bab-bab temperature tu, ada yang aku tak hengat wehh.. 
Kena bukak buku balikk & refresh.. Dah laa nak sambung study nanti semua benda alah tu keluar balik.. So, aku kena study balikk!



Thank you Allah, for giving me another chance to further my study! ^^
Ya Allah, bersyukur sangat2..
Lepas ni, berusaha sehabis mampu, berdoa dan bertawakal.. At least, kau berusaha, Allah nampak setiap usaha kita tuu.. In sya Allah, Rin boleh!! :)

Lepas ni, please jadi rajin ye wahai diri sendiri.. Jangan malas-malas.. Ingat masa depan, ingat masa depan.. In sya Allah.. I WILL! ^^
  

..Pizza Hut team members..



Last but not least,
I had a great, wonderful memories at Pizza Hut

Nice to know them all  :)




Byeeee.. (:

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.