Wednesday, January 24, 2018

MY 25th BORN DAY

ASSALAMUALAIKUM..🙆


Hari ni genap umur aku 25 tahun. How time really flies!
Masa aku kecik, aku selalu kira bileeee lah aku nak capai umur 25? and now, I am really 25! 🎉
Kalau lah doraemon tu wujud, aku nak wish untuk pergi ke zaman masa aku duk kira-kira tu, aku nak cakap kat diri aku, aku nak cerita apa yang aku lalui sepanjang 25 tahun ni. "To my dear little self, kau kena jadi seorang yang tabah & kena kuat sikit tau. Enjoy every day, minutes, seconds, and each moments of your life. Don't counting days & asked time to run fast, just enjoy every steps in your life because it will never return back, trust me, one day, you will miss them. Be happy always okay. *hugged myself*".

Selain itu, aku nak pesan kat "Little me" yang ko jangan nak bercinta time sekolah tau. Tak ramai cinta time sekolah boleh sampai ke perkahwinan. Alhamdulillah, aku tak pernah terjebak dengan cinta alam sekolah. Hampir-Hampir tu ada.  

Aku nak pesan juga, masa umur 22, you will meet a guy who is a "temperory boyfriend" in your life. He taught you about real life. He taught you about how heart break feels like😣, happy moments, about friendship.
Pengajarannya adalah jangan terlalu cinta, nanti hati merana. Jangan terlalu sayang, nanti hidup melayang. Gituuu. Haha. I dont want to make it sounds serious, I have nothing much to say about this "temperory boyfriend". Yang lepas tu biarkan ia berlalu pergi ibarat pasir yang ditiup angin atau kata erti lain never looked back. Gituuu. (Macam kecewa benor bunyinya tuh😆). Setiap yang berlaku ada hikmahnya okay😉. Tak semua orang sempurna. 

andddddddddd.
Aku nak cakap to "Little me" at the age of 23, you will meet a very nice man, a person who can be your bestfriend, he's a cute guy (to me😜😝), but..... he is a very very shy man and old. Hahahahahahha. Mesti abg zamir marah. Biarkan.😝.
He found you a little bit late which is when he was 29.
Abg Zamir kata aku first girlfriend dia. Boleh caye keee? 😏. Hm. Nanti aku siasat dengan lebih mendalam lagi😆.

Mula-Mula tu aku tak percaya lah jugak, bila tengok cara dia, dia tu pemalu yang amat macam tak pernah jumpa perempuan, jumpa aku pun menggeletar, padahal aku relax steady jer😆, so after my investigation🔍, I believe on what he said. Haha. Aku suka dia sebab dia seorang yang menjaga pergaulan diri. Dia hormat diri aku. Thats why I like him💗. Memberi cinta tu biarlah secara berpada-pada. Hati kau serah dekat Allah je k, In Sya Allah, Allah akan pelihara hati kita dan hati dia. Kalau nak tahu lah kan, aku minta petunjuk dulu sebelum aku berkawan rapat dengan dia. Apa petunjuk yang aku dapat? Next time I will story mory okayyy. Tungguuuuu. Tunggu aku dah kahwin lah baru aku cerita. Kang aku beria cerita yang baik-baik je, yang indah suci murni je, tetiba tak seperti yang dirancang, buat malu aku jek. Haks3. Walauapapun, aku berharap dialah jodoh dunia akhirat aku yang aku duk doa-doa masa aku kecik-kecik. Aaminn. In sya Allah. Doa apa? I will tell you soon. 

Okayyyyyyyyy.
Masa birthday aku, lepas balik dari kerja, abg Zamir ajak aku pergi Alamanda. To celebrate my birthday. It just a very simple and small celebration, tapi sangat bermakna untuk I okayyyy *terharu😢* . Mula-Mula tu dia ajak beli cake. Aku pilih flavour Black Forest. Tak pernah pernah aku beli cake flavour ni, tapi bagi aku Black Forest ni macam sesuai jek untuk tema hari jadi en en. 😆. 




Masa nak cari tempat makan, punya lah susah aku nak buat decision, pusing satu Alamanda tu lah, tapi aku still tak boleh decide. At last, aku pilih food court! Hahahahahaha. Gelak anak-anak aku kalau tahu kisah percintaan kteorang😂. Disebabkan blog aku ni adalah diary aku, so, tempat aku bercerita secara jujur ikhlas dari hati yang sangat dalam, kalau abg Zamir baca lah en en, actually, kitte nak bagi ruang untuk abg Zamir kumpul duit kahwin tau. Sobss😢. Sedih en. My biggest present is I just want you to be my husband (and the present of course its a must okayy😜😝). Sekarang ni kte tahan je nak minta apa-apa, cause Im nobody, Im not his wife😞 (buat muka sedih tauu😔), tapiiiiiii bila dah jadi isteri youuuu, 😏 HEHEHE siaplah😈. 😆.

Lepas makan, abg Zamir ajak pi beli present pulak. Abg Zamir kata dia tak pernah ada girlfriend, tak pernah celebrate birthday girlfriend, jadi dia tak tahu nak bagi apa, so, dia suruh aku sendiri yang pilih nak hadiah apa. Jujurnya, aku masih ada perasaan segan nak minta² something kat dia. Cause Im not his wife yet. (Kalau ikutkan hati aku ni banyak permintaan sebenarnya HAHAHA, kalau boleh satu Alamanda tu aku nak. HakHakHak😆). Aku just kata aku tak tahu nak apa sebab aku sendiri pun tak tahu apa kehendak aku masa tu. Abg Zamir pulak kegelisahan macam laki nak tunggu bini operate beranak dah aku tengok duk fikir aku nak apa. Hahaha. So, on that day, tak jadi beli apa-apa. Aku nak bunga, dia kata dah bagi. Aku nak teddy bear besar macam aku kang mama tak bagi😭. Keesokkannya, lepas balik dari kerja, dia ajak pi Alamanda lagi sekali for searching my birthday present. Bersungguh dia nak suruh aku pilih something jugak. Haha. So, setelah dekat 1 hour jugak lah aku berfikir hadiah present aku, so, lastly, I choose for this 👉👈.

Tadaaaaaaaa...😍



Sebenarnya aku malu nak cakap yang aku nak botol air yang ada gambar princess👉👈. Kalau ikutkan aku nak anak patung Barbie, tapi mama dah warning dah, no more Barbie or any kind of anak patung dalam rumah. Nanti malaikat tak masuk rumah. Anak patung yang ada kat rumah ni pun mama suruh buang tapi aku taknak. So, bagi aku lunch box is the best present aku untuk tahun ni, so that aku boleh bawa hari-hari pergi kerja. Boleh lah, walaupun hanya gambar princess, asalkan ada princess kannnn. Haha. Thank You abg Zamirrrrrrrr🙆.  

Nak tahu tak, abg Zamir kata kan dia dah agak dah aku nak present ni. Actually, dia dah survey masa lunch hour untuk beli present aku tapi dia takut aku tak suka. Aku kata gile aku tak suke?? Princess wehhhh😙. Aku ni paling pantang kalau nampak benda-benda yang ada gambar princess, Barbie dan yang sekutu dengannya. Termasuklah perkara-perkara yang melibatkan meoww. Hahaha. Anyway, Thank You abg Zamir for the present & for remember my birthday (padahal aku yang pakse dia ingat birthday aku.Hahaha). Kitte appreciate and I will keep it as my sweet memories. Meoww. 💓.




No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.