Friday, March 10, 2017

JOM BERJIMBA KE SUNWAY LAGOONN

ASSALAMUALAIKUM


Finally, we.. are.. here!!🙆 
Tercapai impian kteorang nak pergi Sunway Lagoon sama-sama😢. Anyway, this is my second time pergi sini. Mascapada ini, di tahun 2017 ini, price ticket dia Rm120😌. 3 years back harga dia Rm90 wehh. Tapi, tahukah kalian yang aku pergi sini dapat harga Rm60 jek?😏. HuhiHuhi. Actually kteorang pergi time harga promotion which is Rm60. Tp kena beli through online dan hanya pada tarikh tertentu sahaja kalau nak dapat harga tiket macam ni. Hmm. Okay, lets started!🙆








Kalau nak tahu, Hanis ni suka ambil gambar dan record what ever Im doing secara tersembunyi tau😅. Dia antara sahabat yang melihat process aku membesar😄. She knows me very well. Bila Hanis cerita balik moment2 lama yang aku sendiri pun tak ingat, aku tanya macam mana awak ingat ekk ekk? Dia kata la kan dulu kitte ambil gambar & video awk. Gambar masa aku first time drive bawa dia jalan-jalan pun dia ambil tau😅. She always do something that Im unexpected & thats the special of you. She always make me smile & 😆. I love her very much. Ngee. 




Mula-Mula aku tak tahu pun yang promotion ticket Rm60 tu kena beli online. Sampai je kat sana, ada sorang staff tu kata kalau nak dapat harga promo tu pembelian melalui online sahaja. Aku dengar je cemtu terus rasa hampa😓, dukacita😓, kecewa😣, sengsara😭 dan semua perasaan yang sedih-sedih je lah pendek kata. Kteorang dah mula redha dah nak kena bayar Rm120 😭. Terfikir jugak sebab punyalah kteorang tunggu tarikh ni sebab nak dapatkan harga promo punya pasal. 

Tapi, masa dah sampai giliran aku untuk buat payment tu kan, tiba-tiba ada lah sorang kakak ni kata kteorang still boleh buat online. Aku pun apa lagi, cepat-cepat lah online & finally kteorang dapat jugak harga Rm60 tuuu! Happy gilerr wehhh. 😆. Punyelah excited nak pergi sampai kteorang tak sempat nak breakfast tau 😆.




Before that, bagi pendapat aku better kte explore dry park dulu sebelum wet park. Why?  Bila kita dalam keadaan basah kuyup nanti, kita rasa macam tak selesa nak berjalan sana sini to explore dry park. Next, make sure sebelum kita masuk theme park, we must have the maps. Nanti takdelah kau terlepas main semua games yang ada dalam theme park tu. Kalau tak membazir je kau bayar mahal-mahal pastu tak sempat nak explore semua. Tu nasihat aku je la. 😅.



Haunted house👻. Walaupun aku ni penakut tp aku suka sangat masuk rumah hantu 😆














Lepas kitaorang dah habis bergambar sana sini dry park, kteorang pun tukar baju swimming. Makanya, dengan ini gambar time tengah berenang bersuka-ria kat wet park pun tak ade. Haha😆. Unfortunately, kteorng tak sempat pun nak explore the whole games sebab ramai sangat orang😫. Nak main satu permainan tu je nak kena beratur panjang & ada yang almost sejam kteorang beratur!😭. Perghh, baru aku sedar keburukan pergi time promo😢. Walauapapun, aku tak rasa menyesal pergi Sunway Lagoon sebab memang best. Bagi aku laa😄. Even though ni kali kedua aku datang sini, but still aku rasa nak datang lagi, lagi & lagi😆. Kali ni aku takmau dah datang time harga promotion😢. Biarlah kau bayar mahal, as long as kau dapat main semua permainan banyak kali dengan tenang & nyaman tanpa perlu beratur panjang. 

Impian aku kan, aku teringin nak datang sini dengan future husband aku👫. Buat masa ni, kita tahan dulu keinginan dan kehendak tu nak datang sesama kat sini. Nanti bila aku dah ada suami, aku nak ajak dia datang sini lagi, lagi & lagi banyak kali 😝. (Hopefully, my future husband read my wishlish).😆

Okay, selepas habis ekspedisi kami di Sunway Lagoon, kitorang pergi jalan-jalan cari makan kat Kg Baru. Tadaaa.







I love the view 😍



Aku rasa happy sangat sebab apa yang kitaorang rancang berjalan dengan lancar. Finally, dapat juga bawa Hanis kat sini. Actually, dah lama aku plan nak ajak Hanis pergi tempat-tempat romantik yang bersaksikan cahaya lampu macam ni tau.
Remember this Hanis, kalau kita dah kerja nanti, ada rezeki, kita pergi Sunway Lagoon lagi tau! Every few years tau awak. Amboi, melampau. Hahaha😆. sebab aku suka this kind of activity.

Lepas ni, boleh la Hanis pergi belajar dengan tenang😇. Im so proud of you, my bestie 😊. Semoga awak pulang membawa kejayaan and make your parents👫 proud, family👪 and me👸.
Love you, bestie 💗😘. Hope we will come here again. 🙈

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.