Monday, September 1, 2014

MY SERVING EXPERIENCE AT B.A.C

I love serving walaupun saya tak hebat dalam serving..
Saya takut untuk berdepan dengan orang, kurang keyakinan diri, tapi saya suka mencuba walaupun sering kali melakukan kesalahan.. 


Masa dekat B.A.C, saya terlibat dalam 3 event yang saya sendiri mengOFFERkan diri.. huuuu~  
Kalau boleh semua event nak pergi! 
Tapi kena bagi peluang dekat kawan-kawan yang lain jugak.. 


Serving kat B.A.C ni berbeza sikit dengan UiTM, dekat istana yang saya pernah pergi sebelum ni.. Hemmmm..

Beginilah cerita dia.. 




EMIRATES LOUNGE


Mula-mula tu, saya memang tak faham langsung apa yang nak kena buat..
sebab kteorang tak payah serving :/


Kalau tak silap saya laa.. 
Serving yang saya pergi ni, untuk lounge Emirates dekat airport nanti(tak ingat klia ke klia 2)..
So, time ni diorang akan served meals mengikut gambaran sebenar, waiter and waitress attire..


So kerje saya kena topup makanan.. 
Makanan tu akan diEVALUATE oleh orang Emirates itu sendiri.. (aku pun tak faham apa yang aku cakap)


Faham kan? Faham kan? ^^,


Rasa kagum dan terkesima lah jugak sebab tak pernah tengok macam mana orang buat food sampling.. Ada food tester.. Serious, event ni nampak hebat! (*jakun)


Suasana time ni kelam kabut!


Semua chef sibuk kat belakang untuk platting meals.. 




Cantik sangat tapi apakan daya time ni bulan puasa..
So, hanya mampu tengok je T.T























MAJLIS BERBUKA PUASA


Seterusnya, Majlis Berbuka Puasa bersama staff dan anak-anak yatim..

Time ni, kerja set up meja dan saya dah tahu sikit-sikit nak ambil barang kat mana..

Time event ni, ada serving, kena serve vvip.. Seriously, takutnyee wehh..!! Tapi try je lahhh



























Setelah selesai majlis, kteorang kena bawak pinggan-pinggan dan cutlery vvip ke portwash untuk dibasuh..
Basuh guna mesin je :P
Haaa, time ni baru belajar macam mana nak susun pinggan dalam mesin tuu..









HARI RAYA BERSAMA STAFF



Lastly, ni last experience serving kat B.A.C..
Lepas ni ntah bila la pulak nak merasa serving lagi T.T


Time ni tak join set up meja semua, sebab saya kena habiskan waktu kerja dulu (10 pagi sampai 6 petang), lepas habis kerja baru saya dibenarkan join serving ni..
Walaupun penat lepas habis kerja, sanggup tauuu join serving ni, sampai balik lewat malam T.T


Tak silap sampai rumah pukul 1 pagi lebih..
Penat dia tak payah nak kata lahh..
Tapi best!! Ku relaaa..







 Ida, Me & Dyana..






Tak tahu pulak event ni tema dia maroon+kuning,
TERpakai baju ikut warna khemah pulak tuuu!!.. HAHA.. 
Redha je laa..













Setelah selesai event, macam biase, kena bawa semua barang-barang yang telah digunakan ke tempat asalnya balik.. ~

Part tu yang paling penat..



Dalam keadaan penat-penat tu, sempat lagi kteorang try pakai baju audit.. 
Buat macam-macam expression muka.. ahaha..



Kte je yang paling "TINGGI" dalam ni.. T0T





Happy gile dapat bawa balik bunga hidup.. ^^




That all the stories about my serving experiences :)

Kalau kata Allah takdirkan aku jadi event planner atau kerja-kerja yang melibatkan event suatu hari nanti, aku nak sangat!! :P
Aminnnnnnnnn!! 

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.